Inzage in dossier

U kunt via een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) gegevens uit uw patiëntendossier bij ons inzien. U heeft daarvoor een computer, persoonlijk emailadres en DigiD nodig.

Let op: Wij bieden geen ondersteuning via de telefoon of bij de balie in de praktijk bij het gebruik van een PGO. Uit controle is gebleken dat gegevens uit onze praktijk voldoen aan alle voorwaarden voor het kunnen opvragen van persoonlijke gezondheidsdossiers. Wij verwijzen u bij problemen naar de klantenservice van uw PGO.

Via een PGO kunt u de gegevens verzamelen van meerdere zorgaanbieders, zoals huisartsen, ziekenhuizen en apotheken. In principe is een PGO gratis en voor aanvullende opties betaalt u vaak een (klein) bedrag. Dit verschilt per PGO. Elke PGO ziet er anders uit en in elke PGO kunt u weer andere gegevens bijhouden. Kies dus een PGO met functies die u belangrijk vindt. Zie voor meer algemene informatie over PGO’s op www.pgo.nl en www.medmij.nl.

Via de PGO krijgt u toegang tot uw huisartsgegevens:

  • over ziekte en klachten;
  • het advies van de huisarts;
  • uitslagen van onderzoeken;
  • brieven van en voor het ziekenhuis;
  • een lijst met medicijnen en allergieën.

Als u niet goed weet wat alle medische termen betekenen, kijk dan eens op thuisarts.nl.

PGO uitzoeken en installeren

  • Ga naar www.pgo.nl.
  • Kies een PGO dat bij u past en installeer deze op uw computer.
    De meeste PGO apps voor smartphones werken (op dit moment) nog niet naar behoren, wat frustratie kan opleveren. Het beste kunt u de PGO daarom eerst op uw computer of laptop installeren.
  • Maak een persoonlijk account aan in de PGO.
    Geef uw persoonlijke emailadres op. De PGO controleert dan uw identiteit.
    (Houd de Ongewenste reclame / Spam mailbox hierbij in de gaten!)

Haal uw zorg- of huisartsengegevens op.

  • Zoek uw huisarts via ‘Affara’ en ‘Groningen’.
    Aanvulling: in de zorgaanbiederslijst zijn wij te vinden onder de naam aaffara.huisarts.groningen@medmij.
  • Voer uw Digi-D in.

Uw huisartsgegevens zijn nu zichtbaar via de PGO.

Wij wijzen u er nogmaals op dat wij geen ondersteuning bieden via de telefoon of bij de balie in de praktijk bij het gebruik van een PGO. Uit controle is gebleken dat gegevens uit onze praktijk voldoen aan alle voorwaarden voor het kunnen opvragen van persoonlijke gezondheidsdossiers. Wij verwijzen u bij problemen naar de klantenservice van uw PGO.